Σκοπός της δράσης είναι η επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων για την δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου:
- να στηριχθεί η λειτουργία τους υπό το καθεστώς της πανδημίας κορωνοϊού (COVID-19),
- να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού αυτών,
- να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς τους χώρους,
- να διασφαλιστεί η συνέχεια της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της έξαρσης της νόσου COVID-19, καθώς και στο επόμενο χρονικό διάστημα.
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ωφελούμενοι της Δράσης, είναι οι μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές Επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου που διατηρούν φυσικό κατάστημα, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που λειτουργούν νομίμως στη χώρα και έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ.
Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε:
- Υφιστάμενες, εφόσον έχουν συσταθεί έως και την 30/09/2019
- Νεοσύστατες, εφόσον έχουν συσταθεί από 1/10/2019 μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.
Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν πρόταση, είναι οι ακόλουθες:
- να έχουν το ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ (ΚΑΔ 47 και Αναλυτικοί αυτού) είτε ως ΚΥΡΙΑ Δραστηριότητα, στην έδρα ή στο υποκατάστημα, είτε ως δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα.
- να διατηρούν Φυσικό Κατάστημα λιανικής πώλησης ειδών,
- να έχει ανασταλεί η λειτουργία της επιλέξιμης δραστηριότητας στην έδρα ή/και σε υποκαταστήματα της επιχείρησης για τουλάχιστον μία ημέρα στο διάστημα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και εφεξής,
- οι υφιστάμενες επιχειρήσεις να έχουν μείωση τουλάχιστον 20% στον κύκλο εργασιών τους κατά το 4ο τρίμηνο του έτους 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του έτους 2019. Για τις νεοσύστατες η μείωση θα θεωρηθεί 100% στον κύκλο εργασιών τους.
- το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από την ημερομηνία ένταξης της πρότασης.
- να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού λόγω επιβολής προστίμων για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας
- να μην εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.
ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Σε κάθε επιχείρηση (διακριτό ΑΦΜ) θα αποδίδεται συνολική επιχορήγηση έως του ποσού των 5.000,00€ για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος.
Εφόσον η επιχείρηση διέθετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα πριν τις 18/3/2020, τότε αυτό δύναται να αναβαθμιστεί με δικαιούμενη επιχορήγηση έως του ποσού των 1.500,00 €.
Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 18η Μαρτίου 2020. Συνεπώς, το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών θα πρέπει να έχει εκκινήσει ως Φυσικό και Οικονομικό αντικείμενο από την ημέρα αυτή και μετά.
Οι επιλέξιμες δαπάνες της Δράσης αφορούν σε Εξοπλισμό Πληροφορικής και Λογισμικό, και έχουν ως ακολούθως:
- Eξυπηρετητές/διακομιστές (server) για τη φιλοξενία εφαρμογών – λογισμικού απαιτούμενου για την δημιουργία/αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη, κλπ.) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα. Επιτρέπεται και η απόκτηση με τη μορφή του Infrastructure as a Service (IAAS).
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Desktop/Laptop).
- Αλλος τεχνολογικός εξοπλισμός σχετικός με την δημιουργία/αναβάθμιση και την λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (π.χ. εξοπλισμός δικτύου, Bar code readers, εκτυπωτές, κλπ).
- Υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης/αναβάθμισης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop συμπεριλαμβανομένων των λογισμικών παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών και υπηρεσιών Φιλοξενίας (hosting, collocation, κτλ).
- Ανάπτυξη ή/και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Α. Δικαιολογητικά που υποβάλλονται ηλεκτρονικά κατά την Υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης
1 Στοιχεία Μητρώου – Νομικού Προσώπου της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr. Σε περίπτωση ατομικής επιχείρησης, δεν απαιτείται.
2 Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνία της πρόσκλησης).
3 Πρόσφατη Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr με τα αναλυτικά στοιχεία του υποκαταστήματος (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνία της πρόσκλησης), σε περίπτωση υποκαταστήματος με κύρια Δραστηριότητα το Λιανικό Εμπόριο
4 Υπεύθυνη Δήλωση ΜμΕ συμπληρωμένη με στοιχεία της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσης.
5 Πίνακας Επιχορηγήσεων De minimis με τις επιχορηγήσεις της τελευταίας 3ετίας (2021, 2020, 2019)
6 Έντυπο Ε3 2020 (Υποβολή) με εμφανή τον αριθμό δήλωσης ή τις Τροποποιητικές, εφόσον έχουν υποβληθεί τέτοιες.
7 Έντυπο Φ2 του 4ου τριμήνου του 2020 με εμφανή τον αριθμό δήλωσης (δεν αφορά σε νέες επιχειρήσεις) ή την τελευταία τροποποιητική, εφόσον έχει υποβληθεί τέτοια.
8 Έντυπο Φ2 του 4ου τριμήνου του 2019 με εμφανή τον αριθμό δήλωσης (δεν αφορά σε νέες επιχειρήσεις) ή την τελευταία τροποποιητική, εφόσον έχει υποβληθεί τέτοια.
9 Υ.Δ . Εξόδων για τις επιχειρήσεις που δεν υπόκεινται σε καθεστώς ΦΠΑ. Στην Υ.Δ. θα πρέπει να αναφέρονται τα έξοδα αναλυτικά για τις περιόδους σύγκρισης ανά έτος (2019 & 2020) (Δεν αφορά νέες επιχειρήσεις)
10 Στην περίπτωση υφιστάμενου ηλεκτρονικού καταστήματος, εκτύπωση (print screen) του ηλεκτρονικού καταστήματος με εμφανή την ηλεκτρονική διεύθυνση αυτού (url)
Β. Δικαιολογητικά που υποβάλλονται ηλεκτρονικά κατά την Υποβολή του Αιτήματος Ολοκλήρωσης (Ελέγχου Φυσικού & Οικονομικού Αντικειμένου)
1 Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι πρόσφατη).
2 Εκτύπωση Βεβαίωσης Εγκαταστάσεων Εσωτερικού (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι πρόσφατη), σε περίπτωση Υποκαταστήματος με κύρια Δραστηριότητα το Λιανικό Εμπόριο
3 Παραστατικά Τιμολόγησης δημιουργίας / αναβάθμισης ηλεκτρονικού καταστήματος και αγοράς εξοπλισμού
4 Παραστατικά Πληρωμής / Εξόφλησης Δαπανών
5 Λογιστικά Άρθρα εγγραφής των Παραστατικών Τιμολόγησης και των Παραστατικών Πληρωμής (για Γ’ Κατηγορίας) Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων του μήνα καταχώρησης των Παραστατικών Τιμολόγησης (για Β’ Κατηγορίας)
6 Αναλυτικό καθολικό (καρτέλα) προμηθευτή (λογαριασμός 50) (για Γ’ Κατηγορίας)
7 Μητρώο παγίων
8 Φωτογραφίες οι οποίες αποτυπώνουν το φυσικό κατάστημα και τα είδη προς πώληση (ενδεικτικά), τα οποία είναι σε συνάφεια με τον κύριο ΚΑΔ ή με τον ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα
9 Φωτογραφία του φυσικού καταστήματος η οποία θα αποτυπώνει την αφίσα δημοσιότητας σε εμφανή σημείο (κοντινή και απομακρυσμένη απόσταση).
Έναρξη υποβολών: 22/2/2021 και ώρα 13:00
Λήξη υποβολών: 5/4/2021 και ώρα 15:00.